Followers

1malaysia

Monday 15 August 2011

15 Ramadan...

Salam 2 all..

Alhamdulillah, setengah bulan kite berpose.. kejap n begitu pantas masa berlalu.. dan bermcam2 rencah dunia di lalui.. kepada anda semua.. mama n panglima putih n saya sendiri.. terus kan perjuangan, wlu ujian terlalu teramat pahit utk di telan..selagi bernafas, selagi itu kene bertahan dan bersabar.. Allah xpnh menzalimi hambanya.. dan Allah sentiasa bersama org yg bersabar..

kdg2 ckap mmg senang, tapi yg tanggung hanya diri kite, Allah yg tahu perit nya satu2 ujian itu.. ngan sapa lagi tempat utk mengadu.. dgn sapa lagi utk meluahkan perasaan.. plg kuat org blh tlg bg nasihat adalah 'sabar'.. dan sabar dan sabar dan sabar.. tapi sampai bila kan kesabaran tu.. sampailah kite betul2 redho setiap ketentuan itu dan pasrah kpada Maha Pencipta.. dan disebalik keredhoan itu lah dtg nya pertolongan Allah dari setiap sudut tanpa kite sedari.. dan paling berharga, kdg2 kite rasa kan cukup manis nye iman di waktu solat... kite lupa masalah kita seketika.. itulah Anugerah Allah tanpa kite sedari..

Pabila kite tenggelam arus dugaan, kita cari Allah.. tapi bila kite dlm senang, tenteram, bahgia, kdg2 kite lupa Allah.. sbb tu Allah uji kita agar kite selalu ingati Nya.. Jadi ingat la Allah selalu.. Waallahu A'lam...

No comments:

Post a Comment